Powered By Blogger

joi, 22 septembrie 2011

Patina Opinel No.8

Opinelul este un briceag excelent de uz general. Spun asta desi prima impresie care mi-a lasat-o, este ca pare foarte fragil si e pe puncul de a se rupe sau sparge. Dupa ce l-am pus la treaba in bucatarie mi-am schimbat radical parerea. Taie excelent. Si nu se rupe :)) Se tine foarte bine in mana si este usor ca o pana. Problema este ca dupa doua zile lama, fiind din otel carbon, a inceput sa se pateze, manerul sa se umfle, lama fiind deja destul de greu de miscat. Am gasit pe cateva bloguri, diverse posturi despre patinarea lamei pentru protejarea de rugina cu otet, cartofi, ceapa, mustar, etc. Iar pentru impermeabilizarea manerului unii posesori de opinel au folosit WD40 sau ceara pentru impermeabilizat incaltamintea.
Azi, avand ceva timp liber am trecut la treaba. Pentru patinare am ales mustarul in ideea ca reusesc sa fac ceva modele pe lama.










Am facut primele 'pete' de mustar pe ambele parti ale lamei si l-am lasat cam 15 minute apoi l-am sters. Apoi am pus un strat de mustar pe toata suparafata lamei. Dupa alte 10 minute l-am sters iar.










Primele rezultate:










Nefiind satisfacut in totalitate, au mai urmat vreo 3-4 serii de mustar, fiecare le-am lasat pe lama intre 10-20 minute. La final am acoperit iar complet lama si l-am lasat cam 10 minute dupa care l-am sters si l-am spalat. Rezultatul final:




Nu se vede foarte bine in poze dar sunt multumit de rezultat. O sa mai pun maine niste poze facute la lumina zilei. Ca m-a cam prins intunericul...
Spre sfarsitul procesului de patinare, lama se deschidea si se inchidea din ce in ce mai greu, intr-un final blocandu-se. Dupa alte x pagini citite pe diverse bloguri, am pus briceagul pe o punga de nailon unde zace intr-o balta de wd40.
Procesul de patinare, indiferent cu ce este facut, afecteaza si taisul lamei. Dupa ce va scapa de baia de ulei, voi remedia problema taisului cu 2-3 ture pe strop. Apropo, opinelul vine ascutit brici din fabrica.

L.E. Alte poze:




L-am dat deja pe strop si a inceput iar sa rada parul. Am continuat si tratamentul cu wd40 pentru maner.

3 comentarii:

  1. A iesit frumos, din pacate dupa cateva ture de dat pe strop va disparea patina din zona taisului.
    Eu am incercat acest procedeu pe o maceta si am vazut ca marci diferite de mustar dau nuante diferite, cred ca difera cantitatea de otet in functie de reteta :D

    RăspundețiȘtergere
  2. La mine mustarul norocos a fost "la minut". A trebuit sa il dau apoi pe strop pentru ca nu mai taia bine, taisul fiind afectat de patinare.

    RăspundețiȘtergere
  3. si acest proces este temporar?/sau ar putea fi pe o durata de timp mai indelungata daca se protejeaza lama de umiditate, substante acide si se curata dupa fiecare folosire cu o carpa uscata sau servetel?

    Ori se doreste o patina si mai pronuntata si acest proces protejeaza doar de rugina?

    RăspundețiȘtergere